Tuesday, April 17, 2012

bersantai sekitar kota kinabalu

benda terbaik dan paling seronok untuk dilakukan di kota kinabalu selain dari makan seafood ialah pergi ke pulau.memang dari sebelum pegi lagi gua dengan wife perlu pilih sama ada nak pegi ke area gunung kinabalu/kundasang atau pegi island hopping.dalam kepala gua memang straight away nak ke pulau.

tapi hujan lebat masa touch down memang melemahkan semangat nak ke pulau.gua punya berharap kejadian bercuti pahang dan terengganu tak berulang.alhamdullilah,pagi kedua tu matahari secerah-cerahnya,pukul 7 kami dah gerak ke jesselton point.jeti nak ke pulau.

dengan bersemangat berjalan kaki 2km,kami terus tempah tiket,snorkling punye barang dan pegi ke dua pulau.manukan dan mamutik.bila sampai ke pulau je.perrgghhh,first time in my life gua tengok air laut crystal clear macam tu.tak le mcm laut penang,nampak obor-obor je.walaupon manukan dan mamutik ni tak secantik sipadan tapi air,pantai dan ikan di pulau ni memang memberi satu kepuasan.

dekat pulau ni la buat pertama kalinya gua snorkling and berenang bersama-sama dengan wife.gua memang enjoy snorkling.tengok ikan,tengok coral.sampai gua rasa macam nak berenang sambil bercakap dengan ikan-ikan.
Jesselton point-jeti naik bot.
crystal clear water.
pasir putih dan biru laut.perfect.
boleh nampak beza tone kaler air.
snorkleing!!

ke sabah adalah satu pengalaman yang memang menyeronokan.somehow gua dah jatuh cinta dengan kecantikan alam sabah.itu baru gi pulau.belum gi kundasang dan merata lagik lagi.before balik kl,gua sempat kata kat waifu kita kena datang balik ke sabah.

dalam banyak benda kat sabah,satu benda yang gua rasa nak cari balik kat semenanjung ni.tak pernah gua dengar atau jumpa benda ni kat semenanjung.dekat murni atau william pon tak pernah ada.benda yang gua cerita ni ialah roti cobra!

benda ni adalah roti canai + telur mata kerbau (kuning cair) + kari daging/ayam kuah pekat (stail mamak) + sayur kacang (saute).bila makan dia,perghhhh dia punya pegi.cuba bayangkan telur kuning lembik,jatuh atas roti canai campur pulak dengan kuah kari daging pekat.ambik daging seketul, pastu masuk mulut kunyah.mak aih dia punya feeling.tobat gua tengah kecur air liur ni.

dah gua lapar.

No comments:

Post a Comment