Sunday, January 23, 2011

hati

dah lama gua teringat tentang video ni.malam ni baru terasa nak donlod dan letak kat sini.

video

video

gua suka tema video ni sebab,ia menceritakan tentang betapa pentingnya hati dan niat bila buat satu-satu kerja.dalam hidup ni,apa-apa benda pon kalo kita nak buat mesti datang dari hati.bila kita buat dengan hati yang ikhlas, mesti benda yang kita buat tu akan menggembirakan serta memuaskan hati orang lain.dan kadang-kadang boleh membuat sesuatu yang diluar jangkaan.

tapi kalo kita buat kerja tanpa hati,buat sesuatu sebab terpaksa,sebab kesiankan orang,percayalah ia tak akan berhasil.tak ada keikhlasan.hasilnya akan mengecewakan,lagi teruk boleh buat orang marah kepada kita.orang lain boleh rasa kelainan bila kita buat kerja sama ada dengan hati atau terpaksa.

gua rasa tak payah tengok contoh jauh-jauh.tengok kat rumah sudah.mak kita kalo masak goreng telor mata pon sedap.sebab bila mereka masak,hati mereka sangat ikhlas dan penuh kasih sayang.jadi buat lah sesuatu kerja dengan hati yang ikhlas,jangan sebab terpaksa.

'without heart you cannot play' king eric

No comments:

Post a Comment