Thursday, December 16, 2010

pengalaman hanjing gua membayar saman

ini pengalaman gua yang beratur 2 jam semata-mata nak bayar saman takut kena blacklist tak buleh nak renew road tax bulan depan.gua pegi bayar kat balai trafik alor setar.

seorang cina tua mula-mula dia pegi semak saman,lepas semak dia datang depan gua.buat-buat borak dengan sorang amoi.sebab gua tak paham cakap cina,dalam otak murni gua pikir mungkin cina tua tu mak amoi depan gua.tapi bila nak bayar,diorang bayar asing-asing.buta-buta gua kena tipu.shit lah.

yang ni lagi celaka.ada seorang amoi pakai hot pants.tengah beratur dia bulih jadi runner untuk adik,kakak,abang,jiran,skandal,sedara mara.semua orang dia talipon.tolong semak dan tolong bayarkan.niat memang baik.tapi bila dia bayar,ambik masa dekat sejam.bloody hell.polis cuma bukak kaunter sampai kol4.masa kol345 depan gua ada lagi dua orang.amoi tu belom lepas lagi.

tapi dengan selambe,gua buat muka garang gua pegi sound amoi tu "miss,lu bayar sikit-sikit bulih tak.kesian kami kat belakang ni tunggu lu saje dah kat sejam.(gua berenti sekejap tarik nafas dan jerit) bodoh la u ni!" elok gua sound,orang belakang semua maki-hamun amoi tu.amoi tu jadi pucat,dan takut nak tengok belakang.resit saman pon tak sempat nak lipat,teros dia blah.tapi malang gua pon tak sempat nak bayar sebab kaunter dah tutup,tapi nasib baik ada brader depan sanggup collect saman gua dan bagi sekali.sebab dia orang last bulih bayar untuk semalam.

tapi keluar balai semalam gua pelik.kenapa dekat queensbay itu hari kaunter bukak sampai kol 9 malam.tapi kat alor setar cakap bukit aman offline kol4.lagi yang gua pelik,kenapa ramai orang datang sibuk dan kecoh semalam hari last ada diskaun 50%.tapi dekat balai polis tulis tiada due date....lantaklah,janji saman gua dah selesai.

2 comments:

  1. lain kali kena sound awal-awal sikit la. huhu,

    ReplyDelete
  2. makin dekat dengan kaunter baru rasa xsabar kihkihkih

    ReplyDelete