Tuesday, December 14, 2010

ini bukan majik,bukan ajaran ayah pin.ini ilmu..


video

dah lama tak letak video.arini kursus abes awal.malas nak balik rumah,gua lepak lobi hotel gua donlod video sepam dua,saje nak letak kat sini satu.bosan gak le kan asek menulis je.

sekarang lu orang letak david blaine ketepi,david copperfield atau cyril pon lu orang campak jauh-jauh.meh gua kenalkan mamat ni.nama dia derren brown.nak tau sapa dia pegi tanya lebai google.tapi yang gua nak cakap dia bukan buat majik atau pakai tahyul.dia pakai kaedah NLP.nama panjang neuro linguistic programme kalo bahasa mudah atau bahasa kampung kawalan minda lebih kurang macam pukau jugak la.dalam video contoh yang gua letak,dia merompak seorang mamat.kalo bukak youtube,lu orang buleh tengok dia shopping dengan kertas.

tapi bila gua pikir,benda-benda ni macam bahaya jugak.gila apa kalo semua orang buleh buat macam tu.bercakap pakai nlp.tak ke haru dunia.pasir diingatkan beras,anak diingatkannye bini.gila.

No comments:

Post a Comment