Sunday, August 8, 2010

ramalan musim bola 2010/2011

dah lama gua tak tulis pasal bola.memandangkan musim bola dah mula minggu ni, setiap liga dengan pembuka tirai masing-masing.epl dengan community shield,bundesliga dengan super cup.gua nak ramal sikit tentang musim yang nak mula nih.

macam biasa man utd akan start dengan community shield lawan chelsea.disebabkan england lingkup masa world cup gua harap semua pemain england kena boo musim ni.rooney kena boo gua tak kesah,sebab rooney bila main dengan man utd,bukan rooney main untuk england.

walaupon musim ni pak alex tak membeli sakan player baru macam city,tapi gua percaya dengan pemain muda yang masing-masing makin menaik.termasuk javier hernandez.gua tengok masa maen untuk mexico,gaya dia memang sedap.especially masa dia skor lawan argentina.

panjang cerita pon tak guna...jadi tahun ni gua ramal mu menang liga.

tapi gua nak komplen pasal jersi man utd untuk musim ni.gua dah 2-3kali belek nak angkat.tapi,gua rasa macam tak berbaloi.design memang hancur,simple dan langsung tak retro.dah tu kain macam baju padang besar.shit r nike ni.takde idea sangat ke.gua tengok jersi away lagi la,design dah rupa baju untuk sukaneka pemuda umno je.sejak nike sponsor ni gua rasa design langsung tak smart.kecuali yang musim lepas.pernah masa awal-awal sponsor dulu,design dengan kelab lain lebih kurang je.cuma tukar kaler,tukar lambang..nah,siap..

gua lagi suka bila umbro sponsor dulu.design banyak,untuk liga pakai lain,untuk champion league design rupa lain (contoh tahun trebel 1999).sayang,time tu gua tak berduit lagi.kalo tak,dah banyak jersey gua.

kepada designer nike,kalo buleh tu jangan la terlalu kreatif sampai menghancurkan design.tapi gua rasa ni la akibatnya kalo ambik pekerja yang otak asek baca buku.tak kreatif..

No comments:

Post a Comment