Saturday, August 7, 2010

orang tua-tua cakap,bersusah-susah dahulu..bersenang-senang kemudian

semalam gua buat benda yang dah lama gua tak buat.merempit dalam hujan.sejak dok kedah dan berkereta,gua dah tak banyak merempit.kalau ada pon cuma datang kilang sekali sekala atau ke arau.

petang semalam gua pegi pasar malam arau,separuh jalan hujan turun lebat.gua saja angkat visor.air hujan tajam kena badan,mata merah masuk air.gua seronok.semua benda tu buat gua rindu bila kat kl dulu.pegi keje merempit,balik selalu hujan.redah hujan lebat-lebat dekat federal.kadang-kadang dari shah alam sampai kerinchi hujan lebat.kalo tak kejar masa,kadang-kadang pekena lepak bawah flyover dulu.pernah sebab merempit hanset gua masuk air.tapi paling sedih,baju,seluar,boxer sekali dengan kasut basah lencun masa merempit nak pegi interview.selamba gua masuk bilik interview dengan air menitik dari baju dan seluar.itu belum cerita lagi tengah-tengah merempit dalam hujan lebat,moto gua mati sebab spark plug masuk air.

perghh,nostalgik gila bila pikir balik.apa,ingat senang ke nak hidup senang?

No comments:

Post a Comment