Tuesday, July 27, 2010

muka hensem macam ronaldo pon tetap ada masalah begini

satu rahsia tentang diri gua ialah gua tak sikat rambut setiap hari.last kali gua sikat rambut secara betol tak silap gua masa tingkatan dua atau tiga.minyak rambut lagi la,gua tak ingat bila last kali gua beli.tapi yang semestinya gua tak pernah sikat rambut sejak dari bangku sekolah.

benda ni bermula bila gua bertukar dari seorang yang berimej kemas sikat rambut belah tepi kepada gaya seorang grunge.ya,gua masa sekolah berimej grunge.budak lain kalau outing masa asrama pakai kasut hitam atau kasut pejabat gua selambe pakai converse.budak lain pakai seluar slack tempah kaki 20-24 pastu siap iron,gua pulak pakai seluar dockers season.bila nak outing atau pegi sekolah,budak laen sikat rambut siap minyak berkilat yang kadang-kadang bila peluh pon menitik kaler putih,tapi gua tidak.abes mandi,gua lap rambut dengan tuala terus gua pakai baju.sampai dah besar gua buat tabiat sama.pegi kelas ke,pegi interview pon gua takde nak sikat-sikat rambut.bagi gua,rambut tak penting sangat yang penting imej lu menarik.rambut tak sikat pon kalo imej menarik tetap sedap orang nak tengok.kadang-kadang gua tak paham,gua tengok adik gua belik wax untuk rambut sampai puluh-puluh ringgit tapi takde menarik pon.

mak gua memang tak larat nak bising.sebenarnya gua tak sikat rambut pon sebab salah dia.dulu gua sekolah rendah,dia tolong sikatkan.tapi masuk asrama dia takde,sape nak sikat kan? tak kan nak suruh warden kot.jadi disebabkan gua yang tak berapa ambik kisah tentang rambut menyebabkan kepala gua kelemumur.mula bila gua tak sedar, tapi sampai hari ni kelemumur masih ada.banyak cara gua dah cuba,macam lumur air limau purut tapi tak berjaya.ntah apa degil bebenor kulit kepala gua ni.syampu dah macam-macam gua cuba.tapi tak berjaya jugak.gua tak risau sangat sebab gua tengok iklan syampu untuk basmi kelemumur model lelaki semua hensem contoh ronaldo iklan syampoo clear.setakat ni gua takde la jumpa lagi model syampu yang muka tak hensem jenis muka pecah rumah.mungkin tuhan nak bagi adil kot,yang muka hensem tapi kepala kelemumur...tapi takpe la kelemumur kat kepala buleh nampak,tapi kalau kelemumur kat tempat lain..tak ke rasa lain kihkihkih...

gua merepek ni bukan apa,gua baru beli syampu bawang sabtu aritu.gua angkat sekali dengan perapi.masa bayar gua terasa lelaki metroseksual gila beli syampoo dengan perapi.syampoo bawang macam celaka bau dia,bau bawang busuk..tapi mintak-mintak la berkesan..i malu la bila pakai baju hitam ada putih-putih kat bahu...

No comments:

Post a Comment