Thursday, July 22, 2010

apa yang gua dapat di internet (1)

ustat gua dulu dah pesan.ada ilmu kasi turun sikit dekat orang lain.ilmu ni macam MLM jugak.ajar dekat tiga orang,lepas tu yang tiga orang tu akan ajar lagi kepada lagi tiga orang.jadi akan berganda la amalan gua.perghh,dah macam ayat nak jual jusmate 5 ddr plak..hahaha.ok,tak nak cakap banyak korang enjoy la ilmu yang gua nak ajar hari ini.

1. korang semua ingat komputer perfect ke? buleh buat semua benda ke? tak percaya?

bukak my documents atau kat desktop pon buleh>ketik mouse sebelah kanan (right click)>amek new>ketik folder>keluar folder baru>rename folder tersebut kepada "con" (tanpa quotes)>tekan enter...

ape jadi dengan nama folder? kihkihkih...

2. kali ni gua nak ajar korang buat magik

bukak notepad (kepada yang tak tau notepad,cari sendiri) > cuba korang taip "Bush hid the facts" (tanpa quotes)>save file>tutup notepad>bukak balik file tersebut

ape jadi? kihkihkih...haa,jangan nak pandai-pandai kata konspirasi yahudi pulak.gua pon jumpa kat internet.

3. buat magik guna word pulak

bukak microsoft word> dekat barisan pertama taip "=rand(200,99)"(tanpa qoutes)> tekan enter...

apa jadi? kalo rajin korang baca la.mana tau ntah bill gates ada nak bagi duit kalau orang jumpa benda ni.tiga benda yang gua ajar cuma relevan untuk microsoft..kalo yang lain gua tak tau la...

*gua rasa nak buat benda bersiri dengan tajuk ni..buleh banyak pahala sikit..ni asek kutuk kerajaan je..kihkihkih

No comments:

Post a Comment