Thursday, June 17, 2010

random 2

balik kelantan ahad aritu gua demam terok.on the way balik,gua terketar-ketar dalam innova.virus kelantan apa yang masuk gua tak tau.dekat mana gua kutip pon tak tau,wakaf cek yeh ke atau pasar khadijah.bila jumpa doktor,dia cakap ada tanda-tanda H1N1.doktor pon satu,bagi ubat ntah ape-ape.paling gua rasa tertipu ubat batuk yang dia kasi.langsung takde kick.gua telan dua sudu pon tak ngantok.ntah-ntah ubat dia bancuh sendiri.dua hari gua tertiarap atas tilam depan tv.doktor pulak bagi 2hari mc.yeah,mc di musim world cup memang macam orang ngantok disorongkan bantal.buleh kata semua game gua tengok.

semalam baru gua dapat kerja balik.itupon kena pegi hq sebab ada presentation projek.grup gua sepatutnya kena hari ni tapi sebab semalam ada masa lebih,gua mintak nak present.nak bagi lapang otak sikit.standard,dah mc 2hari,prepare ape pon idak,result dia present lebih masa gua tersemput-semput nak cakap dengan batuk.tapi gua rela tadah telinga,janji beban dah lepas.gua pon sebenarnya buat projek tu bukan untuk menang.tapi motif gua nak tunjuk macam mana bila kesilapan design,dan bila tender ada kesilapan kecil boleh memberi kesan kepada operasi dan pekerja kilang gua.sebab tu semalam panel dalaman ada puji grup gua tentang benda yang gua nak sampaikan.dan gua tersenyum puas bila orang nampak apa yang kita nak tunjuk dan bukan nampak apa yang kita nak show off.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

pusingan pertama first game kumpulan baru abes malam tadi,dengan pasukan primadona spain kalah dengan tali barut german hahaha.gua puas hati, bukan apa bila tengok sportcenter semua pundit puji melangit spain ni.sampai kata german tak kan lepas dengan spain.fakap la,tengok team mana yang maen paling sedap? gua rasa spain dengan korea utara pon belom tentu dapat menang.gua mintak-mintak la sultan bola tengok game brazil-korea utara.tak silap gua cuma 3orang je player yang main liga luar dari korea,tapi macam mana diorang main? tak tau la,mungkin diorang main untuk nyawa,atau pon mungkin player tu sebenarnya player klon dari semua player kat dunia, korea utara tetap misteri.

tapi gua rasa world cup kali ni tak brape best.game bising dengan bunyi bingit vuvuzela dan banyak sangat game seri.yang lagi gua tak paham bila banyak yang kritik bola jabulani.kata keeper susah nak tangkap.tapi bukan ke itu bagus,lagi banyak gola.tapi yang gua baca,team atau palyer yang kritik cuma yang bukan disponsor oleh adidas.gua syak ini mungkin taktik nak ambil alih sponsor...bila tak gol lu bising,tapi bila gol tak kritik pon.tapi kalo dah macam robert green tu tak kan nak salah bola jugak kot..

No comments:

Post a Comment