Tuesday, June 29, 2010

kambing hitam

tahun 1998..david beckham



tahun 2006..cristiano ronaldo



tahun 2010..wayne rooney



macam ni lah england setiap kali world cup.setiap kali gagal mesti cari kambing hitam.masuk tahun ni dah tiga kali england telah mengkambing hitamkan pemain man utd.disebabkan inilah gua memang tak suka dengan england.padahal game lawan jerman,memang england outclass dan outplay oleh pasukan lawan.salahkan gol tak dikira? tapi apa jadi dengan dua gol oleh thomas 'miss' muller.pertahanan england memang hancur sepanjang piala dunia.

tapi gua paling tak suka bila rooney di kambing hitamkan.semua surat khabar hentam rooney.diorang sepatut tahu,england bukan man utd.man utd bukan england.cara main,disiplin,taktikal memang tak sama.tapi bagi gua,jerman main memang macam man utd.gol counter attack muller mengigatkan gol rooney ketika lawan arsenal.kalau rooney main untuk jerman gua rasa dia buleh sukses.ini tidak,main dengan england nak dapat bola pon susah.kalau lawan korea pon gua rasa england tak kan menang.

abes dengan england,sabtu ni jerman lawan argentina.game yang terlalu awal gua rasa,sepatutnya game macam ni bila separuh akhir,baru sedap.dua-dua team feveret gua,tak kisah siapa yang menang.tapi hati gua ada soft spot untuk jerman.tak sabar gua nak tunggu hari sabtu..


maksud eh "unshakable,determine to fight,certain of victory!"

*gua sekarang suka tengok poster nazi.memberahikan semangat hahaha




No comments:

Post a Comment