Wednesday, May 12, 2010

marah dalam rindu (cirit betol tajuk cam gini)

ini hari makwe sweet takde kat malaysia.kompeni dia suroh pegi chiang mai,thailand jumpa customer sebab ada claim dari sana.gua jadi sangat jeles.gua jeles sebab kompeni gua tak pernah pon kata nak bawak gua pegi oversea.paling jauh yang kompeni gua pernah suruh pegi ialah peringat kat kelantan.itu pon sebab nak kena belajar operasi kilang.tapi tadi gua baca paper Najib suruh kompeni malaysia bukak mill padi dekat myanmar.mintak-mintak kompeni gua bukak mill kat sana,buhsan-buhsan duduk kodiang buleh jugak gua mintak nak berjalan kat myanmar kihkihkih.lagi satu gua jeles,dia dapat naik flight.sepanjang hidup gua,sekali pon tak pernah gua dapat naik flight.

ini hari gua jadi tak ketahuan buhsan.internet opis gua serupa gampang.nak bukak google pon tak buleh.tadi pulak,konon ada lawatan supplier machine dari china datang mill gua.datang memang datang,tapi yang datang china betul-betul kampung.nak cakap omputih langsung tak buleh.sebab tak buleh nak bercakap,lawatan diorang dah jadi macam orang bawak kereta singgah kat 'R n R' sebab nak kencing.tak sampai 15minit dah nak blah.cirit betol,yang gua punya la prepare steady-steady macam sultan nak datang jenguk.

nak mesej atau tepon makwe sweet ini hari memang tak buleh.gua jadi sunyi je dari siang tadi.selalu kalau gua balik training futsal,gua akan tepon dan bukak loudspeaker dari kuala sungai sampai kokdiang.baru gua tak takut bila masuk jalan sanglang-kokdiang.tapi tadi,gua drive rasa lain.sunyi,rasa macam ada orang pulak duduk kat seat belakang.celaka,naik bulu roma gua nak tengok cermin blakang.gua perah minyak kuat-kuat bagi cepat sampai kokdiang.gua pasang cd butterfingers,bukak volume kuat-kuat...

"diri ini lengkap kembali,bila bersama dengan nya..
dengan nya rasa cukup selesa,
tak mungkin ada selain nya" butterfingers

perghh..serius gua jadi rindu..dem btol,jiwang jugak gua ni...

No comments:

Post a Comment