Friday, April 27, 2012

impian semasa kanak-kanak

masa kecik dulu especially ketika sekolah rendah gua tak dapat mostly apa-apa yang kawan gua ada.macam video game,kereta control,kereta dashankuro cap tamiya dan lain-lain lagi.ini disebabkan masa tu bapak gua tak kaya macam sekarang.yela,masa gua sekolah rendah bapak gua masih kerja dengan gomen dan adik beradik gua pon banyak masih sekolah.so gua tak boleh la nak mintak benda-benda yang mahal dan kurang berfaedah tu,

salah satu benda yang gua tak dapat masa sekolah rendah dulu ialah basikal mountain bike.sekitar gua darjah 4 scene basikal mountain bike atau time tu dipanggil basikal gear tengah up.ramai jugak member gua yang mana bapak kaya-kaya pegi sekolah datang dengan basikal Lerun.gear buleh tukar-tukar.gua? bapak gua belikan jugak basikal.tapi basikal mini saje.cap nishiki.ala basikal yang makcik-makcik naik gi pasar tu.

jadinye masa pegi dan balik sekolah,gua terliur jela tengok budak-budak lain bawak basikal mahal.nak mintak bapak gua belikan sure tak kan dapat.tapi setengah budak yang senasib dengan gua ade jugak yang kreatif.dorang tukar handle,tambah gear bagi jadi macam mountain bike.sampai la abis sekolah niat dan keinginan untuk bawak mountain bike terkubur macam tu saja.

sejak gua dah kerja,gua banyak membeli atau membuat balik benda yang gua tak dapat masa kecik dulu.yela gua dah berduit sekarang.memandangkan scene berbasikal semakin up sejak 1-2 tahun ni, keinginan nak basikal tu ada balik.3 minggu lepas bila member gua bawak pegi ke gudang distributor raleigh untuk survey,gua punya keinginan makin membuak-buak.tambah pulak harga kat situ lebih murah dari yang dijual kat kedai.

jadi petang tadi,selepas bersabar dari umur 10tahun,gua terus gi gudang tu.semalam gua dah test ride semua basikal.dengan bajet gua bawah seribu.target gua cuma nak kayuh petang-petang lepas balik kerja.bukan nak gi off road apa semua tu.bila gua study sikit kat internet,jadi gua terus angkat basikal macam kat bawah ni.


gua beli kaler puteh/hitam.kalo ikut harga market dalam RM1300-1400.tapi gua dapat below RM1000.ok la.tapi yang penting apa yang gua nak masa kecik dulu dah dapat hari ni.lepas ni takde dah la gua tidur-tidur sebelum maghrib lepas balik kerja.

next gua ingat nak beli ps tak pon remote control car pulak lah.

No comments:

Post a Comment