Friday, December 16, 2011

hidup tengah indah

hidup gua tengah indah sekarang.tak tau macam mana nak cerita.dari satu alam,berubah ke satu alam lain yang baru.seronok.kalo gua tau hidup berkahwin seronok macam gini,dari umur 5 tahun lagi gua dah mula simpan duit buat bajet kahwin.

bulan lepas,gua berjaya kahwin pada usia agak muda.yeah,dari dulu gua rasa umur paling ideal untuk gua kawen ialah 27-28.tapi tak sangka pulok gua berjaya kahwin pada umur nak hampir 26 tahun.rezeki dari tuhan dan kesabaran gua menyimpan,akhirnya kantung duit untuk kawen cukup.

syukur kepada tuhan,segalanya berjalan lancar.gua dengan sekali lafaz,dan jadi suami seseorang.setelah berkenalan sejak 2004,mulanya sebagai kawan sms saja,tujuh tahun kemudian kitaorang kawen.

majlis kahwin memang sangat meriah di kedua-dua belah pihak.sampai hari ni,gua seronok tengok gambar kahwin.majlis kawen pulak,memang seperti apa yang gua nak.di rembau,gua nak majlis kampung,yang ada rewang,ada gotong royong,lauk kampung (perot gua masih lagi terasa lauk kerbau).memang penat,tapi sangat berbaloi.apa? lu ingat pengantin tak kena buat kerja ke? dekat kepala batas pulak,majlis yang sederhana (belah lelaki) tetapi yang penting orang suka dengan makanan yang disediakan.walaupon,gua agak risau buat kenduri di musim hujan tapi syukur cuaca yang sangat baik semasa kenduri di dua-dua tempat.

gua nk up sikit gambar sekitar majlis


No comments:

Post a Comment