Tuesday, October 11, 2011

rumah sewa

gua tengah cari rumah sewa area shah alam.ini kerana,lepas kawen gua kena jadi 'wikend hasben' memandangkan cik tunang kena kerja di tempat sekarang ni.mencari rumah sewa area shah alam memang merumitkan.

selain masalah harga,ada lagi satu masalah besar iaitu safety.memandangkan shah alam kawasan perindustrian,jadi berlambak rakyat negara asing yang tinggal di kawasan flat sekitar shah alam.tau saja lah,bila dah ramai orang asing, kawasan persekitaran atau perumahan akan jadi carca marba.ada yang kotor,bersepah dan tidak teratur.sampai ada satu flat di shah alam dipanggil flat hiv.seram kan?

ada juga persekitaran yang selamat,dikawal security 24 jam tapi ada jugak masalah.mamat afrika yang mencurigakan.kenapa banyak sangat rakyat asing kat malaysia ni?

jadi,sampai hari ini gua dengan cik tunang tengah runsing mencari rumah sewa.tak perlu yang besar,cukup sekadar 2 bilik.janji bersih,kurang rakyat asing,dan selamat.paling penting tak mahal.tapi susah jugak la nak dapat yang jenis macam tu...

2 comments:

  1. lu gi cari umah sewa sek18..sepanjang gua hidup situ pintu umah ternganga pun takde lagi kejadian curi...

    ReplyDelete
  2. duduk bujang memang la,pencuri pon pening nak masuk...

    ReplyDelete