Sunday, April 3, 2011

movie:into the wild

dulu masa belajar,dalam rumah sewa gua ada sorang tukang donlod movie.dari dia, gua ada belajar sikit macam mana nak donlod, pilih mana satu, size yang sedap dan subtitle nak cari mana.sejak internet gua laju,gua ada ketagihan baru.medonlod movie untuk gua tengok masa boring.

sampai hari ni stok movie gua dah berlambak.yang tak tengok lagi pon ada banyak lagi.sebab gua tak sempat nak tengok atau masa tengok gua tengok terlelap.

gua suka movie yang berunsur biography.atau yang based on the true story.sebab bagi gua cerita-cerita terutama yang fantasi tu menipu.gua tak buleh terima.

anatara movie biography sedap tajuk 'Into the wild'.cerita tentang Christopher Mccandless (Alex Supertramp) yang mengembara ke alaska untuk hidup dalam keadaan bebas dalam hutan.bebas daripada masalah masyarakat macam duit,keluarga dan macam-macam lagi.keberanian dan kesanggupan dia untuk 'live free' membuatkan gua respek.gila apa,lepaskan duit,tak bawak apa menjelajah untuk hidup dalam hutan.kalo gua tak sanggup berjalan dari kokdiang ni untuk hidup sorang-sorang dalam hutan endau-rompin.

selain gua punya admiration of his courage tahap tinggi, movie ni jugak ada banyak lagu sedap. tambah lagi dengan suara eddie vedder.memang perfect.gua letak satu lagu daripada filem tu.society! society!

No comments:

Post a Comment