Friday, December 31, 2010

selamat tahun baru

masuk 2011 kali kedua gua sambut tahun baru di kedah.terkenang balik dari tahun 2003-2008 zaman gua hidup di kota kuala lumpur.malam new year atau merdeka adalah malam untuk pesta untuk semua warga kota.tempat-tempat happening macam dataran merdeka,klcc,bangsar atau hartamas jadi tempat tumpuan.tapi ramai masyarakat marhein pegi dataran merdeka atau klcc.buleh tengok konsert pree dan part paling gua suka bila ada bunga api.

seingat gua,new year 2004 paling semangat gua nak sambut.masa tu gua kat asasi um.first time nak sambut new year kat kl.tahun-tahun sebelum tu gua sambut new year kat rumah je.gua budak sekolah lagi.mana pernah keluar rumah sambut detik 12 tengah malam.jadi,semangat nak sambut tu jadi laen.berkobar-kobar gila ngalahkan orang nak pegi jihad.pegi dengan member-member kitaorang lepak klcc.manusia punya ramai malam tu.nak berjalan pon tak buleh.pentas konsert kat mana pon kami tak jumpa.kami cari port luas yang ada screen.bukan nak tengok sangat konsert.masing-masing mata asek usha awek key el.nak-nak lagi seksi-seksi.sampai masa kira detik, ramai yang jerit 3,2,1 hepi new year.bunga api memang superb.lama pulak tu.gua terasa puas.abes semua,sementara tunggu member gua yang hilang jumpa balik.ada pulak sekumpulan awek melayu berjalan keliling klcc pakai bra dengan seluar.bukan maen kuat kami bersorak bila diorang lalu depan.malam tu jugak gua overnight kat klcc.tidur merempat dekat taman klcc.kerja gila.

tapi itu dulu.zaman muda-muda,cuma tau nak berhibur sepanjang masa.daripada pengalaman macam gitu dapat mengajar gua macam-macam.kadang-kadang memang terasa nak pegi balik zaman tu.berseronok tak ingat.tapi sekarang hidup dah terbalik.kat kedah gua tak tau kat mana ada sambutan macam gitu.lagipon,tahun baru bukan cuti umum untuk negeri kedah.jadi maknanya tahun baru gua kena kerja.tapi macam tahun lepas,walaupon new year jatuh hari cuti,gua terpaksa kerja.kena buat stock take.sapa yang pilih tarikh ni gua pon tak tau.umur dah naik cam gini,tahun baru sama macam hari biasa.azam tahun baru memang gua tak pernah ada.sebab gua dah buat azam masa besday.macam gua cerita sebelum ni.

tapi apa-apa pon,gua nak ucap selamat tahun baru 2011.semoga tahun 2011 akan jadi lebih bermakna dan berjaya dari 2010.hepi new year...

No comments:

Post a Comment