Tuesday, October 19, 2010

bajet rosmah

dari hujung minggu lepas gua sibuk urus kehidupan.tambah pulak dengan kerja yang ntah apa-apa.hari ni pon sepatutnya gua kena kerja luar.tapi gua malas,nak duduk opis isi borang bonus.ya,sekarang scene isi borang penilaian bonus dekat opis gua ni.dateline dah nak dekat,gua baru nak start isi.

bercakap mengenai bonus ni,gua kesian dengan orang keje gomen.dalam bajet 2011 yang baru najib surahkan hari itu,orang gomen tak dapat bonus.cuma dapat RM500.kesian.tak kala orang-orang yang kerja swasta seronok setiap tahun dapat bonus.ada kompeni yang buleh bagi sampai 6-7-8 bulan bonus.gomen tak dapat.alasan yang diberi,kerajaan terpaksa belanja 3.1billion untuk bagi bonus.

pandangan gua,bajet yang baru disurahkan tu mengarut.kenapa kerajaan nak buat bangunan tinggi 100 tingkat? nak isi apa? lagi yang mengarut berjuta-juta pulak di bagi kepada program permata rosmah.nak lagi mengarut pelepasan cukai barang-barang keperluan macam spender,perfume dan benda mengarut lain.

bongok la.bajet apa tu.sepatutnya bajet buat la kemudahan untuk rakyat.upgrade sistem transport ke.jalan-jalan kampung di elok kan ke.baru la betul.ini tak,buat benda mengarut-mrngarut.dan yang buat gua rasa menyampah pulak,bila paper dan tv semua puji-puji bajet itu bagus.bajet rakyat konon.wtf? tak buleh ke menilai sendiri.bajet tu macam bajet bik mama je.tak percaya? pegi la sembang kat kedai kopi kat kampung.tanya la pasal bajet.semua orang kata bajet tu untuk bini najib.

tolong la,orang kampung pon dah cerdik sekarang.tak payah la nak gula-gula kan dengan benda-benda bodoh.sedar la,rakyat dah celik..

No comments:

Post a Comment