Wednesday, August 11, 2010

param itu pasar ramadhan kepada yang tak tau

jenis bujang yang buta masak macam gua memang mengharapkan param untuk juadah berbuka.masuk tahun ni,tahun ke lapan gua kena ziarah param setiap petang pose.kerinchi,seksyen 17,seksyen 14,pantai dalam,terbaru kokdiang dan arau.membeli di param macam berjudi,kena mencuba nasib.kena gerai sedap,sedap le berbuka.kena yang macam dajey,dajey la mood buka pose.

kalo param kat kl,harga standard la tinggi sikit.tapi masa belajar dulu duit pon tak banyak.buka pon makan satu lauk dah cukup.kalo tak puas hati atau nak terasa makan lauk mewah.masjid kat kl banyak buat berbuka pose.budak um macam gua kemana lagi kalo tak ke mesjid tnb.tapi param kat kl ni bahaya jugak.yang awek datang pon,setengah tu pakai mak aih macam nak pegi konsert.buat nipis pahala pose je.

param kedah dan perlis ni pulak harga murah.tapi kadang-kadang rasa makanan boleh jadi hampeh.macam tak iklas diorang ni meniaga.kadang-kadang tu masak macam tak cukup rencah.tapi,jenis perangai gua,kalo dah dapat gerai yang sedap gua akan pegi je gerai tu sepanjang pose ni.senang.macam tahun lepas,sampai makcik jual tu pon dah kenal muka.gua datang je,dah siap nasik gua bungkus besar batu bata.gua bukan makan banyak,tapi nasi tu gua bahagi dua.separuh makan pose,separuh makan masa sahur.ape? korang ingat ada mapley ke kat kodiang ni? celah mana gua nak cari nasi pagi-pagi kat kodiang ni..

hidup bujang kena kreatif.kalo tak susah nak hidup.tapi kreatif pon bley jadi masalah.pagi tadi gua sahur makan megi bubuh telur masak pakai microwave.gua campak megi,telur,air paip dalam mangkuk,masuk microwave..lambat gile telur tu nak masak...terpaksa gua masak megi 7 minit.hasilnye megi jadi bubur..dem ah..

gua terpikir kadang-kadang nak sambut pose kat amerika.gua nak berbuka makan macam Adam Richman dalam Man vs Food.tobat gua sengkak nak terawih....

No comments:

Post a Comment