Thursday, July 8, 2010

gua dengan kapal terbang

gua memang suka tengok kapal terbang.dari kecik kalo gua dengar bunyi kapal terbang,gua akan lari keluar rumah dongak ke langit cari kapal terbang.rumah gua dekat dengan basement tentera udara,jadi selalu jet melintas atas rumah gua.

sebab kapal terbang gua jadi injineer sekarang.masa kecik,gua selalu tanya mak gua,macam mana kapal terbang buleh terbang.gua jugak selalu tanya "kalau kita bukak pintu kereta,lepas tu bawak laju-laju buleh tak terbang".gua tak tau sama ada mak gua malas layan atau betul-betul mengharap,dengan selambe dia jawab "kau jadi la injineer,nanti kau buat la kereta buleh terbang".bila gua pikir balik dah tua-tua ni,gua rasa itu satu soalan yang sangat bodoh dan annoying.tapi gua kecik lagi masa tu,jadi buleh la dimaapkan.

oh ya,buku pertama yang mak gua ajar membaca masa umur 5tahun
(5tahun gua dah pandai membaca) jugak berkenaan dengan kapal terbang.bukan kapal terbang sangat,tapi kapal angkasa.kisah buku itu berkenaan dua adik-beradik bersama anjing mereka yang menceroboh pagar NASA,dan hijack kapal angkasa.mereka berjaya menerbangkan kapal angkasa tu.tak logik kan cerita tu? angkasawan malaysia yang pegi aritu siap berlatih komando bagai,tapi budak-budak ni selambe je buleh teros bawak kapal angkasa.buta-buta je gua kena kencing dengan penulis buku itu.

tapi yang paling sedih,umur gua dah 24tahun.tapi gua tak pernah langsung naik kapal terbang.kesedihan ni gua pendam sepanjang hidup.tapi minggu ni gua tak sedih lagi,gua dapat naik kapal terbang..gua nak pegi sarawak.ada clubbin dalam hutan.nanti balik gua cerita.tak sabar dah ni...tata titi tutu..


kasi bakar sket "vrooom,vroooomm"

No comments:

Post a Comment