Thursday, April 8, 2010

merpati sejoli

dulu lepas sekolah rendah,dengan result UPSR yang sedap-sedap dipandang,gua dapat masuk sekolah yang dipandang tinggi la jugak dekat penang.dahla sekolah semua lelaki,sekolah agama pulak tu.gua tak kisah,janji dapat duduk asrama.5 tahun membesar serta menghadapi zaman remaja dengan semua budak lelaki membuatkan gua tak berapa reti nak bercakap dengan awek.gua ngaku sampai ke hari ni gua tak ekselen dalam bab-bab nak tegur atau borak dengan awek,lagi-lagi yang gua tak kenal.gua memang takde sifat nak bertegur sapa dengan budak awek.

tapi 6 tahun lepas, sorang awek ada tegur gua.seingat gua,itula first time awek tegur gua.omputih kata making first step.masa tu first year,tengah kelas lab autocad.gua yang agak terer autocad siap buat assignment cepat.lepas save dalam disket,gua tunggu tutor nak kutip assignment.tengah gua bersiulan maen solitaire ada awek sorang ni tegur."woi,tolong gua jap.macam mana nak save..yada..yada".nak mintak tolong benda runcit-runcit,tapi cerita macam buat report polis kes kena pukul suami.tanpa banyak cakap beserta gaya cool yang memang tersemat di tubuh,gua amek mouse pc awek tu.gua ketik dua tiga kali,tak sampai seminit siap.pastu gua sambung maen solitaire balik.macho kan gua? gua rasa mula hari tu la awek tu suka kat gua...

kepada makwe sweet,walaupon lu tak nak ngaku tapi gua tetap nak up kan diri gua kihkihkih...


"and everything you love,you fear you will lose" eric cantona

No comments:

Post a Comment