Thursday, April 29, 2010

gua terasa nak kawen

selepas kecewa tengok bola bayern lawan lyon, pagi tadi gua tengok jugak game inter lawan barcelona.walaupon gua tak suka bola itali,tapi gua tetap nak barcelona kalah.bagi gua barcelona sangat one-man-team dari dulu.gua puas bila barcelona terkeluar.standard la,bila asyik menang barcelona sangat susah terima kekalahan.

habis tengok bola,gua pekena tido.dua tiga kali golek kiri kanan gua terlelap.tengah tido,tiba-tiba satu mimpi datang.mula-mula gua nampak orang ramai pakai cantik-cantik.sekali gua nampak makwe sweet pakai stail orang nak kawen-kawen.siap sanggul ada letak apa benda ntah..tetibe masuk scene rumah gua pulak.gua nampak diri sendiri,tengah rilek-rilek pakai kain pelikat tak pakai baju sambil jinjit buah kelapa bawak pegi dapur.dekat dapur rumah,ramai betul orang.dari halaman depan rumah,gua dengar orang jerit "woi,diorang dah nak sampai".kelam kabut gua mandi-mandi pakai baju melayu sepasang siap sampin.hensem-hensem siap pakai semua,gua pegi ke depan rumah area ruang tamu..perghh,rupe-rupenya aritu gua nak bernikah.tok kadi ada tengah tunggu.ramai kat ruang tamu senyum-senyum kat gua,ade jugak yang tegur.gua jadi tak sabar,gua ke depan nak tengok kereta rombongan masuk dalam kawasan rumah.

"vroomm,vroomm" bunyi enjin kereta berenti.."tit,tit..tit,tit" bunyi alarm kereta dua tiga kali punya la kuat..gua ingat bunyi kereta dalam mimpi.rupanya kereta orang rumah sebelah buat gua terjaga.."celaka,gua tengah sedap-sedap mimpi nak bernikah..orang sebelah buat bising pulak" kata gua dalam hati.gua cepat-cepat sambung tido,tak nak bagi mimpi terputus.mana la tau,bley sambung sampai malam pertama kihkihkih..

jangkaan gua meleset,mimpi gua terputus sampai situ je.kecewa betol gua bila bangun.sampai sekarang gua asyik terpikir pasal mimpi tu.cuma satu yang gua heran dan konpius..
apa pasal gua bernikah kat rumah sendiri? bukan sepatutnya bernikah kat rumah sebelah pompuan ke?

gua kena cari penilik mimpi nih...

No comments:

Post a Comment