Thursday, April 1, 2010

bila kompeni buat april fool



Dari dulu,dari zaman kompeni gua masih lagi gomen sampai semalam, kompeni gua pakai rekod kedatangan jenis tradisional, stail bubuh kad kemudian dia print waktu macam gambar atas.tengok betol-betol gambar tu ada tulis 'hak kerajaan malaysia'.klasik kan opis gua? punch jenis gini memang terbaik.dari segi rekod kehadiran pekerja memang ekselen,memang orang cakap on time lah semua.print kaler merah memang susah nak cari.tapi kadang-kadang check kat kad,tulis dah masuk keje dah, tapi bila cari tuan punya badan,batang hidung pon tak nampak.kalo korang kat rumah pon,buleh call orang opis tolong punch kan.

tapi,mula hari ni kompeni gua dah buat perubahan drastik.punch card tradisional dah tukar kepada jenis scan mykad.berubah mengikut peredaran zaman kononnya.rekod keluar masuk pulak online teros pegi ke sumber manusia hq kat kuala lumpur.gua dah terkena,tadi bila tersilap daftar mycard gua,straight hq kuala lumpur telefon suruh daftar semula..demmit btol,takkan gua nak tinggal mycard dekat opis pulak kot?



"celakak,lu punya pasal gua dah tak boleh golek-golek layan MTV lepas subuh"

No comments:

Post a Comment