Tuesday, February 2, 2010

Kerja



“Dialah yang menjadikan bumi itu mudah bagimu, maka berjalanlah di segala penjurunya dan makanlah sebahagian dari rezeki-Nya.” (QS 67: 15)

Masuk tahun ni, dh 2tahun aku kerja dgn company ni kat kedah ni..company aku ni company besar kat malaysia ni..tauke company ni pon jutawan bumiputera yg terkenal..disebabkan aku dok dalam sektor tempatan aku kena kerja kat tempat bernama kokdiang ni..pelik btol nama nye..bosan btol aku dok sini..mula2 macam gampang jugak r nk adapt,skrg dh ok sket..gila apa, sblm ni aku dok kl kat 6thn, tetibe kn keje kt cni..cni jgn katakan mcd, 7-e pon takde.. tapi keje kat sini ada jgk yg best..aku cni dh mcm bos..pegi keje, slambe kol830 baru nk gerak..punch card hari2 merah..cni ade yg pggl aku bos..tapi awek sorang pon xde..yg ade makcik2 je..makan, punye murah..kalo kl mana dpt nasik 3lauk + air = rm3.80..keje aku plak bermusim..start je musim, baru sebok..kalo tak musim, lepak2 keje..ah, nanti la aku cerite pasal keje aku.. tapi tempat kerja aku memang stailo sebab ada silo..korang tak tau silo tu ape, pegi google sendiri..

No comments:

Post a Comment