Wednesday, February 3, 2010

Bola Melayu


Wikend aritu selambe aku pegi stadium kangar, perlis..tgk bola perlis lawan selangor..kadang-kadang aku layan jugak bola melayu ni bila ade game yg konon2 sedap..game mmg standard malaysia..aku tgk striker selangor tu takde la gempak sangat macam selalu aku tgk kat berita sukan rtm..balik dari stadium, dalam kete aku mula terpikir benda aku baca kt paper ttg bola malaysia..gila ape la bola malaysia ni, nak hantar team muda tu pegi maen kat luar negara..mengarut betol, buat perabih duit je..
cuba la duit tu FAM bagi dekat negeri-negeri..buat liga untuk sekolah-sekolah..contoh macam kokdiang ni..sekolah kokdiang lawan sekolah chagloon, minggu depan plak lawan sekolah jitra..buat home-away punya stail maen..buat sepanjang tahun, tak ler macam skrg buat pertandingan setakat sebulan..lepas tu budak2 maen petang2 je..setahun dua liga semua dah rancak, baru la makin banyak player..dari team2 sekolah ni baru la bleh buat player2 steadi mcm kt eropah tu..korang jgn terkejut, nanti kat kokdiang ni kluar player mcm rooney ke, pele ke..amacam mantap tak otak aku? aku ingat nak call presiden FAM kasi idea..sape ade nombor presiden?

No comments:

Post a Comment