Tuesday, February 9, 2010

batal air sembahyang

tadi lepas makan kat kedai mak long, aku selak2 paper arini..dalam paper ada tunjuk sorang artis ni kawen..aku syak artis AF..aku tertarik kat satu gambar dia tengah pegang kepala wife dia..caption gambar tu tulis upacara batal air sembahyang..kata batal air sembahyang..tapi pegang kepala yang ada tudung..


balik opis, aku google upacara batal air sembahyang..aku mmg tak brape into sgt tentang adat2 ni..rupe2 nya upacara batal air sembahyang tu adalah upacara sarung cincin selepas akad nikah..tapi sebab masa sarung cincin kena pegang tangan wife, automatik terbatal la air sembahyang..nak senang punya pasal, orang tua2 bagi la nama upacara batal air sembahyang..



tetibe aku ade terpikir..kalo aku kawen nanti, aku nak buat stail laen..abes nikah, aku datang rapat kat wife, aku senyum2..lepas tu kentut sepam yang kluar bunyik..bagi semua dengar jadi saksi..pastu, selambe aku nk ucap, "alhamdullilah,upacara selesai.."..ada sape2 brani buat dak?

No comments:

Post a Comment