Thursday, August 11, 2011

menjadikan berbuka buffet lebih berbaloi

semalam gua baru balik dari kl.ada kursus disana.sepanjang di kl,2 kali rezeki gua dapat berbuka di hotel.buffet mahal.satu rm90 lebih,lagi satu rm100 lebih.satu hotel dekat putrajaya,satu lagi di tengah-tengah kotaraya kl.

kedua-dua buffet yang gua pegi ni free.kalo nak bayar sendiri,memang gua tak kan pegi.rm100 tu boleh lepas 2 minggu berbuka puasa gua kat kokdiang ni.

masa gua berbuka dengan geng sekerja ramai mengeluh,kata tak berbaloi.walaupon pilihan makanan banyak.masakan dan makanan sangat bagus.tapi sebab makan cuma sikit,rasa memang tak berbaloi.

bagi gua untuk rasa sedikit berbaloi,perlu ada stateji makan.strateji pertama,jangan teguk air setengah jug masa mula azan.strateji kedua jangan lu sumbat nasi dulu.nasi kasi last sekali.strateji ketiga makan benda pelik yang memang tak dapat di rumah lebih banyak.contoh,kalo dah kat kokdiang ni buleh dapat buah melaka.tak payah la nak telan buah melaka lagi.cari benda lain.

walaupon gua dah susun strateji cantek punya.sampai kawan gua puji.makan memang non-stop,tak berenti ulang alik ambik makanan.makan sampai nak masuk waktu terawih.gua tetap rasa tak berbaloi.memang nafsu makan besar.

gua still tak puas hati sebab ada makanan yang gua tak ambik.

No comments:

Post a Comment