Tuesday, July 12, 2011

humanity values

dua hari ni gua banyak menonton video tentang bersih kat youtube.menonton dan melihat sendiri benda-benda yang banyak disebut.macam tindakan ganas polis,tembakan ke hospital,geng patriot kena tahan tapi tak kena gari,dan macam-macam la.

tapi dalam banyak-banyak video,video kat bawah ni buat hati gua jadi sayu terutama yang part orang sakit separa mati tapi polis tak tolong tu.

it is hideous thing to watch.shock.tak sangka dalam sebuah negara yang konon penuh dengan adab dan sopan,how can benda ni buleh terjadi.kita ni walaupon berbeza pendapat,ideologi,tapi bila terjadi perkara yang berkaitan hidup mati,tolong tolak semua perbezaan tu.nyawa bukan buleh dijual beli.seriyes terasa nak menitik air mata gua tengok.

lagi satu,gua memang anti dengan orang yang suka menengking.gua tau lu buat keje,tapi kenapa perlu tengking? nak bagi nampak garang? menengking ni perangai buruk tau dak? lu cakap elok-elok tak buleh ke.



kat sini sekadar nak kongsi apa yang gua rasa.malaysia ni konon negara baik.tsunami,gempa bumi,palestin semua kita nak tolong.tapi bila jadi macam ni dekat negara sendiri.apa orang luar pikir bila tengok? tapi serius la,gua memang sedih tengok video ni.

"Most of us only care about money makin'
Selfishness got us followin' our wrong direction
Wrong information always shown by the media
Negative images is the main criteria
Infecting the young minds faster than bacteria
Kids wanna act like what they see in the cinema
Yo', whatever happened to the values of humanity
Whatever happened to the fairness in equality
Instead of spreading love we're spreading animosity
Lack of understanding, leading lives away from unity" - B.E.P (Where Is The Love)

No comments:

Post a Comment