Saturday, April 9, 2011

cheapskate!

tadi gua selak tempat sangkut baju gua.bujang-bujang macam gua mana reti nak lipat baju.semua baju sangkut je pakai hanger.tshirt bodoh ke,kemeja kerja ke,semua gua sangkut.satu pon takde yang berlipat.jadi tadi lepas mandi gua selak cari baju nak pakai malam ni.

gua selak satu-satu.setiap baju gua peratikan.gua tengok,selama dah kerja dekat 3 tahun tak sampai 10 helai baju gua beli untuk pakai pegi kerja.gua masih pakai baju yang dibeli masa form 3 atau form 4 pegi kerja.tapi, kebanyakan baju pegi kerja semua sama yang gua pakai pegi kelas masa kat um dulu.

sama jugak dengan seluar.gua masih pakai seluar yang gua beli masa form 4.nampak sangat gua tak membesar.gua jugak masih pakai 2-3helai seluar yang gua beli kat bundle masa belajar dulu.yang gua beli masa dah kerja cuma 3helai.

kasut dengan stokin jangan cerita la.kasut kerja gua tak pernah tukar.masih pakai kasut yang gua beli untuk first interview dulu.stokin gua semua dah berlubang.tak pernah gua rasa nak tukar.

bila gua pikir,dari segi pemakaian pegi kerja gua tak ubah macam haji bakhil.seriyes selama ni gua tak perasan.mungkin sebab opis gua langsung takde awek,cuma ada golongan makcik-makcik jadi penampilan tak penting bagi gua.hahaha..

No comments:

Post a Comment