Wednesday, December 8, 2010

be yourself! (tajuk serupa motivasi budak-budak upsr)

ini hari aku kena pegi kl.ada kursus.kompeni hantar gua masuk kursus tahap international.sebab dari booklet yang dibagi yang mengajar orang itali.kompeni yang masuk pon bukan calang-calang.semua international.

jadi semalam,masa gua packing terpikir dalam otak.pegi kursus level international ni,gua kena pakai smart-smart ke macam abang-abang keje gomen kat kl tu ye dak? long sleeve,slack kain licin dan kasut kulit tajam kat depan,setengah pulak ada gelang magnet ac mizal kat tangan.dressing code cam gitu memang berbeza langit dan bumi dengan dressing gua pegi keje.gua keje pakai lepak je,seluar jeans,tshirt dengan safety shoe.nak hari sabtu gua pakai seluar pendek je kadang-kadang.nak smart sikit pon kalo pegi hq.itupon gua cuma tukar pakai kemeja kompeni dengan kasut adidas superstar yang ada dalam kereta gua.

tapi pikir panjang takut malu, gua masuk jugak dalam beg kemeja long sleeve sekeping.baju yang dah berhabuk,last kali pakai masa interview dua tahun lepas.gua sumbat baju tu pon takut in case,kang gua sorang-sorang pulak pakai macam nak pegi low yatt.tapi pagi tadi tengah berak gua terpikir.kenapa gua nak korban identiti kerja gua? kenapa nak dressing macam yuppie? tak true.

keluar jamban,gua bukak beg,buang long sleeve teros gua capai kemeja-kemeja lengan pendek dengan tshirt...baru true,omputeh kata apa,be yourself.dah-dah,gua nak gi kl dah ni (padahal nak balik penang singgah makan kat umah dulu)...kihkihkih

No comments:

Post a Comment