Wednesday, October 6, 2010

2000-scene PMR budak sekolah agama

sekarang ni tengah scene PMR.gua baru tau.itu pon sebab lalu depan sek men dekat-dekat dengan kilang gua tadi nampak budak-budak tengah periksa.bersempena dengan PMR ni gua nak mengaku satu benda.

dari lepas PMR tahun 2000 gua rasa bersalah.

ok gua nak ngaku dah ni...

PMR paper sejarah gua meniru..

betol gua tak tipu..gua tiru naseem-si-budak-debat..iye,tak tipu.

gua benak sejarah.tak pernah nak usaha belajar.bukan apa,malas la.jadi sebelum paper mula gua sound naseem.macam ni ayat dia.

"naseem,hang dah konpom dapat 9A.lepas ni mesti hang nak tukar sekolah pi KISAS.tapi sebelum hang tukaq sekolah,tolong-tolong la kami yang tak berapa nak cerdik ni"pujuk rayu gua sambil ada budak-budak yang nak menempek nak tiru sama.sebagai budak skema,meminta apa-apa yang nakal dari naseem macam nak mintak bukak kedai karaoke dekat parking mesjid.budak debat.alasan yang dia bagi berjela.silap-silap segala ayat alquran di bawak keluar.

naseem tak kata apa-apa.mungkin masa tu dia tengah meditasi otak supaya tak gelabah bila jawab exam.tak macam gua yang gelabah nak cari port meniru.

bila pengawas sound "anda buleh jawab sekarang".gua lepak-lepak lagi.jeling-jeling tengok orang sebelah.naseem sebelah kanan gua.tapi bila gua jeling naseem punya table."wow".bukan setakat OMR tu dia bukak letak tepi.siap atas kertas soalan pon dia hitamkan jawapan besar cap jari..lepas tu,gua dah tak pandang mana dah..

naseem abes jawabt,gua pon abes..

keluar result..naseem dapat A,gua pon dapat A..kihkihkih..

alaa,sejarah je pon..takde kesan pon...

No comments:

Post a Comment