Sunday, September 26, 2010

makanan pon buleh merajuk

sejak kecik gua memang suka dengan jagung.tambah yang mak gua kukus panas-panas.tapi,hubungan gua dengan jagung terputus tengah jalan.dulu gua pakai braces.bila pakai braces,nak makan jagung tongkol bukan main seksa.besi suka sangkut dekat sarung dan batang jagung.bila makan,celah besi dengan gigi penuh dengan kuning-kuning jagung.jadi sebab braces hubungan gua dengan jagung jadi rengang.gua pakai braces sejak lepas SPM.gua bukak lepas abes belajar u.bapak lama gua pakai.dekat 6 tahun.

sebab tu,dah kira 6 tahun gua tak makan jagung.hubungan yang terputus dengan jagung gua rasa jagung dah merajuk dengan gua.masuk perut,dia jadi macam tak nak layan gua.tahun lepas gua makan,tapi tengah-tengah tidur gua terjaga.dunia pusing masa tu.gua nampak lantai dan katil berputar.makin lama makin laju.perut rasa laen macam.terhoyong hayang gua jalan cari bilik air.tak sempat sampai jamban,gua muntah keluar jagung atas lantai jamban.

minggu lepas,gua telan tiga batang jagung gurun.ya,dekat kedah jagung gurun memang feymes sebab sedap.cantek.isi penuh,kuning emas.tapi lepas makan,tak sampai sehari gua cirit birit.sepanjang masa.time tidur pon terkeluar.bukan maen penat bontot gua.

memang tak syak lagi jagung dah memang merajuk dengan perut gua.dah tak gu kalo kata orang kedah.jadi mula hari ni,demi kepentingan perot dan badan, gua dah malas nak makan jagung.gua boikot...

sebenarnya memang dah ada gejala allergic dengan jagung.gua jumpe website tentang allergic jagung.dah tak syak lagi gua dah jadi cornophobia.

korang jangan ingat awek je buleh merajuk.makanan pon ada perasaan.

No comments:

Post a Comment