Wednesday, March 3, 2010

angsa pon sensitip dengan kaler merah

"jom pi sekarang" gua tak ingat siapa yang mengajak.tapi matlamat cuma satu, nak pegi kutip bijik getah.lepas kutip boleh gosok atas tanah.geng geng champion cakap,kalo gosok sampai bijik jadi kaler merah, baru bijik getah tu kuat.memang senang nak jadi champion.

"okeh,sat aku pi amek beskat"jerit gua sambil lari pegi amek basikal sport kaler merah.basikal gua jenis kecik yang boleh letak roda kat tepi.tayar pulak jenis tayar getah mati.sampai kebun getah dalam kampung operasi mencari mula.tak sampai setengah jam,penoh satu plastik masing-masing.semua pakat tak sabar nak pegi gosok atas tanah.

"jom,jom weh..kita lalu short cut ikut rumah tok cik" semua berterabur pecut.disebabkan basikal gua kecik,gua paling belakang.sampai kat pagar tok cik,gua sorang2.steady je gua kayuh sambil melintas laman berumput rumah tok cik.tepi laman ada angsa angsa tengah menyudu tanah.tiba tiba,gua rasa lain macam bunyi angsa-angsa tu.

gua kalih tengok angsa tu,tiba tiba menderu diorang datang serang gua.gua try pecut,tapi tayar mati memang berat bila jalan atas rumput.basikal jadi jem dan tak boleh bergerak."ppapp,ppaapp"angsa angsa tu tibai paha gua.berterabur biji-biji getah,meraung gua menagis atas basikal.ada dekat 5minit gua meraung, baru ada orang nak tolong.dia punya sakit,kalah semut api gigit.

abes angsa kena halau,jiran tu teman hantar gua balik. sejak hari tu,gua dengan angsa memang tak berapa nak ngam.

No comments:

Post a Comment