Saturday, February 6, 2010

Alan Shearer


Semalam dalam dailymail ada mamat ni newcastle baru beli, bila bagi jersey no9, dia taknak pakai.."I'd like to be given it rather than take it." katanya..teringat balik aku, dulu kecik2 zaman RTM tunjuk Liga Inggeris, aku memang minat alan shearer..zaman tu dia maen untuk blackburn..petang2 maen bola, aku nak jadi shearer aje..memang gempak la shearer time tu..kalo berita sukan, asek2 kluar tunjuk dia score..

tapi tahun 1996, shearer pindah pegi newcastle..tapi ape punye celaka, masa game pertama, charity sheild..lawan team yang aku baru tau nama diaorang..shearer aku tengok main menggelabah, dah rupe khalid jamlus maen untuk kelantan..abes game, selambe team aku baru kenal tu titik newcastle 4-0..

mula hari tu, sumpah aku tak minat shearer dengan team newcastle dia..aku dah mula suke team aku baru kenal tu..team tu nama manchester united..

aku still ingat nicky butt score tanduk terbang(flying header) dalam game tu..


No comments:

Post a Comment